Dieta Ketogenica pentru o sanatate optima

Dieta Ketogenica pentru o sanatate optima

Dieta Ketogenica pentru o sanatate optima
dieta-ketogenica.jpg

Dieta Ketogenica Pentru o Sanatate Optima un articol despre importanta dietei „keto” pentru sanatate din Categoria Articole utile. In cautarea unui stil de viata sanatos si eficient in obtinerea unei siluete dorite, multi oameni au descoperit dieta ketogenica.

Cunoscuta si sub numele de „keto”, foarte la moda in ultimii ani, aceasta abordare nutriaionala se concentreaza pe consumul ridicat de grasimi, moderat de proteine si redus de carbohidrati.

Deci, Dieta Keto presupune o alimentatie saraca in carbohidrati, mai putine proteine, insa bogata in grasimi (cca 65%); ca urmare a acestei diete organismul intra intr-o state metabolica stabila numita „cetoza”.

In acest articol, vom explora regulile de baza ale dietei ketogenice si efectele sale asupra organismului, oferind in acelasi timp informatii utile pentru cititorii interesati sa afle mai multe despre aceasta metoda nutritionala sanatoasa.

Reguli de Baza ale Dietei Ketogenice

Dieta ketogenica se bazeaza pe principiul transformarii metabolismului, trecand de la arderea carbohidratilor la arderea grasimilor pentru a obtine energia necesara organismului pentru activitatile de zi cu zi.. Pentru a atinge acest obiectiv, este necesar sa se respecte cateva reguli de baza, si anume:

  1. Reducerea carbohidratilor. Dieta ketogenica implica consumul redus de carbohidrati, în general sub 50 gr/zi. Aceasta limitare a carbohidratilor este esentiala pentru a induce starea metabolica numită cetoza, in care organismul incepe sa produca si sa utilizeze cetone ca sursa primara de energie.
  2. Consumul ridicat de grasimi sanatoase. Grasimile sanatoase reprezinta componenta principala a dietei ketogenice. Acestea pot fi obtinute din alimente precum uleiurile vegetale, avocado, untul, nucile și semintele. Consumul grasimilor in cantitati adecvate ajuta la mentinerea senzatiei de satietate pe timpul zilei si asigura aportul caloric zilnic necesar.
  3. Consumul moderat de proteine de origine animala. Consumul de proteine în cadrul dietei ketogenice trebuie sa fie moderat. Cantitatea recomandata variaza în functie de nivelul de activitate fizica si de obiectivele individuale, dar de obicei reprezinta aproximativ 20% din totalul caloric zilnic necesar.
  4. Monitorizarea regulata a aportului de nutrienti. Pentru a obtine cele mai bune rezultate, este important sa se monitorizeze aportul de nutrienți si sa se asigure o varietate adecvata de alimente bogate în vitamine ai minerale.
Despre Dieta Keto articol
dieta-ketogenica.jpg

Dieta Ketogenica: TOP 10 Beneficii ale Dietei Ketogenice – Efectele Dietei Ketogenice Asupra Organismului

Dieta ketogenica are o multitudine de efecte benefice asupra organismului nostru, iar cercetarile recente au scos la iveala numeroase beneficii pentru sanatate. Iată câteva dintre efectele dietei ketogenice asupra organismului uman:

  1. Pierderea in greutate. Dieta ketogenica a devenit cunoscuta pentru eficienta sa incontestabila in lupta cu kilogramele in plus, dar si a imbunatatirii sanatatii. Prin reducerea consumului de carbohidrati si proteina animala si trecerea la arderea grasimilor, organismul intra intr-o stare de cetoza, in care rezervele de grăsimi sunt utilizate ca sursa primara de energie. Acest proces favorizand pierderea în greutate si reducerea depozitelor de grasime corporală.
  2. Controlul nivelului de zahar din sange. Dieta ketogenica poate fi benefica pentru persoanele cu diabet de tip 2 sau rezistenta la insulina. Prin reducerea consumului de carbohidrati, nivelul de zahar din sange se menaine stabil si se reduce nevoia de insulina.
  3. Cresterea nivelului de energie. Odata ce organismul trece de la utilizarea carbohidratilor la utilizarea grasimilor drept sursa de energie, multi oameni raporteaza o crestere a nivelului de energie si o mai mare claritate mentală. Cetonele produse în timpul metabolismului grasimilor sunt utilizate eficient de creier, ceea ce poate imbunatati performantele cognitive. Creerul adora mancarea mai bogata in grasimi.
  4. Reducerea inflamatiei. Conform ultimilor studii efectuate in domeniu, dieta ketogenica, are efecte antiinflamatorii. Prin reducerea consumului de carbohidrati si reglarea nivelului de insulina, inflamatia in corp poate fi redusă. Deci, poate ajuta in tratarea afectiunilor inflamatorii, cum ar fi: artrita sau boala inflamatorie intestinală.
  5. Imbunatatirea sanatatii inimii. Dieta ketogenica poate avea efecte pozitive asupra sanatatii cardiovasculare. Prin reducerea consumului de carbohidrati si aportul ridicat de grasimi sanatoase, se poate imbunatati profilul lipidic, reducand, astfel, nivelul de trigliceride si cresterea nivelului de colesterol HDL ( „colesterol bun”). Aceste modificari vor reduce riscul bolilor cardiovasculare sau a producerii unui infarct.
articol despre importanta Dietei keto
dieta-ketogenica.jpg

Top 10 Beneficii, continuare – Imbunatatirea Sanatatii Creerului, Controlul Nivelului de Insulina Din Sange etc.

6. Controlul apetitului ai a senzației de foame. Consumul ridicat de grasimi si proteine in timpul dietei ketogenice ajuta la mentinerea senzatiei de satietate pentru o perioada mai lunga de timp. Acest lucru poate duce la reducerea poftei de mancare si la controlul apetitului excesiv, ceea ce facilitează mentinerea unei diete echilibrate si controlul greutatii.

7. Imbunatatirea sanatatii creierului. Dieta ketogenica a fost studiata pentru potentialul sau de a îmbunatati sanatatea creierului. Cetonele produse în timpul metabolismului grasimilor pot fi utilizate ca sursa de energie pentru creier, iar acest lucru poate spori functia cognitiva si proteja împotriva afecțiunilor neurologice. De asemenea, dieta ketogenica poate reduce inflamatia din organism si stresul oxidativ, care sunt implicate în dezvoltarea unor afectiuni neurologice precum boala Alzheimer sau epilepsia.

8. Controlul nivelului de insulina din sange. Dieta ketogenica poate ajuta la stabilizarea nivelului de insulina in organism. Prin reducerea consumului de carbohidrati si trecerea la arderea grasimilor drept sursa principala de energie, nivelul de insulina poate fi mentinut în limite normale. Aceasta poate fi benefica în prevenirea diabetului de tip 2 și a altor afectiuni asociate cu dezechilibrele hormonale precum menopauza.

9. Efect anticancerigen. Cercetarile initiale sugereaza ca dieta ketogenica poate avea efecte benefice in lupta impotriva cancerului. In conditiile in care celulele canceroase se hranesc în principal cu glucoza, limitarea aportului de carbohidrati poate reduce disponibilitatea acestui combustibil pentru celulele canceroase. Mai mult de atat, cetonele produse in timpul dietei ketogenice pot avea efecte toxice asupra celulelor canceroase si pot spori eficacitatea tratamentelor anticanceroase.

10. Reglarea nivelului de trigliceride din organism. Dieta ketogenica poate contribui la reducerea nivelului de trigliceride din sange, care sunt un factor de risc pentru bolile cardiovasculare. Consumul redus de carbohidrati si aportul crescut de grasimi sanatoase pot ajuta la normalizarea profilului lipidic si reducerea riscului de boli cardiovasculare.

Beneficii Dieta Ketogenica articol mancaruricugust
dieta-ketogenica.jpg

Dieta Ketogenica: Ce Alimente Poti sa Mananci in Dieta Ketogenica?

Conform specialistilor in domeniu, in cazul Dietei Keto se pot consuma urmatoarele alimente, insa moderat: peste (somon, ton, sardine, macrou, cod etc), fructe de mare, oua, carne fiarta sau gatita la gratar, lapte, nuci, alune de padure, seminte, legume.

Totodata, se poate bea si cafea sau ceai, insa neindulcite; smoothie, suc proaspat stors de fructe, compot, iaurt natural cu cereale integrale sau fructe proaspete taiate cubulete (capsuni, mere, piersici etc.) si putina miere de albine.

Dieta Ketogenica – Cateva Precizari Finale…

Dieta ketogenica poate fi o optiune eficienta pentru persoanele care opteaza penru un stil de viata sanatos si doresc sa isi imbunatatească sanatatea, in general, sa obtina o greutate normala si sa controleze nivelul de zahar din sânge.

Prin respectarea regulilor de baza si sub supravegherea unui specialist in domeniu sau nutritionist, dieta ketogenica, poate avea efecte benefice asupra metabolismului si sanatatii generale. Cu toate acestea, este important sa se ia in considerare si nevoile individuale ale pacientului urmand ca dieta sa fie adaptata tinand cont de acestea.

Cateva Sugestii

!!! Daca v-a fost de folos articolul de astazi – Dieta Ketogenica pentru o sanatate optima. -, dati-ne un Share sau Like pentru ca sa va si prietenii dvs. Multumim!

Pentru a urmari si sustine activitatea noastra, pentru a va bucura cu noi si noi retete, ne gasiti si pe: Facebook, Pinterest, Grup Facebook, Instagram etc.

Totodata, va recomandam sa cititi si alte articole ale noastre, precum:

Nota: Informatiile din prezentul articol au un scop pur informativ, inainte de a incepe orice tratament naturist sau cura cereti, in prealabil, parerea unui medic specialist. 

Bibliografie

  1. Paoli, A., Rubini, A., Volek, J. S., & Grimaldi, K. A. (2013). Beyond weight loss: a review of the therapeutic uses of very-low-carbohydrate (ketogenic) diets. European journal of clinical nutrition, 67(8), 789-796.
  2. Westman, E. C., Yancy, W. S., Mavropoulos, J. C., Marquart, M., & McDuffie, J. R. (2008). The effect of a low-carbohydrate, ketogenic diet versus a low-glycemic index diet on glycemic control in type 2 diabetes mellitus. Nutrition & metabolism, 5(1), 36.
  3. Freeman, J. M., Kossoff, E. H., & Hartman, A. L. (2007). The ketogenic diet: one decade later. Pediatrics, 119(3), 535-543.
  4. Volek, J. S., & Phinney, S. D. (2012). The art and science of low carbohydrate living: An expert guide to making the life-saving benefits of carbohydrate restriction sustainable and enjoyable. Beyond Obesity LLC.
  5. Paoli, A. (2014). Ketogenic diet for obesity: friend or foe?. International journal of environmental research and public health, 11(2), 2092-2107.
Click to rate this post!
[Total: 15 Average: 5]

Daca ti-a placut articolul nostru, lasa un raspuns...