Perele, intaresc imunitatea si normalizeaza tensiunea

Perele intaresc imunitatea articolbeneficii.jpg
perele-intaresc-imunitatea.jpg

Perele, intaresc imunitatea si normalizeaza tensiunea arteriala un articol din Categoria Articole utile. Afla, care sunt cele 16 beneficii ale consumul de pere.

Beneficiile consumului de pere sunt nenumarate, insa in acest articol vom aborda pe cele mai importante dinte ele, asa ca, vezi care sunt cel 16 motive pentru care sa consumi delicioasele Pere.

Originare din vestul Asiei, muntii Himalaya, zemoasele pere merg consumate ca atare, cat si pregatite in compot, dulceata, gem, prajituri, pandispan sau inabusite in vin.

Perele, indragitele fructe din indepartata copilarie, care ne aduc o mie de amintiri despre toamnă, scoala si copilarie. Banalele pere cu gustul bland si catifelat sunt un remediu natural impotriva a multor afecțiuni si, care aduc numai beneficii organsmului uman.
Este bine sa profitam din plin de aceste minunate si parfumate fructe pe care ni le ofera natura, mai ales acum, ca suntem in plin sezon al culegerii si le gasim la orice pas si nici nu sunt foarte scumpe.
In prezent, exista peste 5000 de soiuri de pere (Conference, Williams etc. ), care diferă din punct de vedere al formei, gustului si culorii, care pot fi: galbene, verzi, rosii sau o combinatie dintre verde si rosu, respectiv verde si rosu.
Este un fruct cunoscut de omenie, de peste 6000 de ani, si mult apreciat, pentru aromă si gustul sau unice si greu de confundat cu a altor fructe, dar si pentru proprietatile sale vindecatoare.

Perele – Varoli nutritionale

Zemoasele si parfumatele pere au o multitudine de beneficii asupra sanatatii umane, de aceea, este recomandat de a se consuma cat mai des aceste delicioase fructe pline de vitamine, minerale, fibre si zaharuri naturale benefice.

Sarace in calorii, doar 100 kcal per portie si colesterol 0, perele, reprezinta o sursa excelenta de vitamina C,  fibre naturale si au un indice glicemic scazut.

Bogate in:

  • vitamine A, B2, B9, C, E, K;
  • minerale bor, calciu, cupru, fier, iod, magneziu, potasiu (170-180 g);
  • fibre naturale (6-8 g);
  • carbohidrati;
  • zaharuri naturale;
  • glucoza
  • antioxidanti
  • pectina;
  • apa in proportie de 80% etc.

Din acest motiv, se recomanda a se consuma cu tot cu coaja, deoarece contin multe vitamine, minarale si fibre, care ne aduc numai si numai beneficii organsmului nostru, totodata, ferindu-ne de diferite boli.

Sunt indicate in cazul persoanelor care sunt la dieta sau tin o cura de slabire, deoarece dau acea senzatie de satietate, contin multe fibre naturale, 18% din necesarul zilnic recomandat, si, cel mai important lucru este ca nu ingrasa (100 kcal/100 gr).

Ca tot suntem in plin sezon al recoltarii zemoaselor si parfumatelor pere, incercati sa introduceti in dieta de zi cu zi cat mai multe fructe, printre care si pere, care vor tine virozele sezoniere la distanta si va vor feri si de alte boli, precum: cancerul, gripa, osteoporoza etc.

Specialistii ne recomanda sa consumam perele cu tot cu coaja, ca si oricare alt fruct, deoarece, tocmai in coaja sunt cele mai mulde vitamine, minerale si fibre naturale atat de necesare organismului uman.

Perele beneficii articol
perele-articol.jpg

Perele intaresc imunitatea

Proprietati

Zemoasele si parfumatele pere, au o multime de beneficii asupra organsmului si sunt folosite dealungul timpului ca remediu impotriva diverselor afectiuni, precum:

  1. Normalizarea glicemia, delicioasele compoturi si sucuri de pere reglează digestia, normalizarea glicemia, indicile glicemic fiind de  30, de accea sunt recomandate in cazul persoanelo care sufera de diabetil zaharat;
  2. Intaresc sistemul imunitar, datorita continutului ridicat de vitamina C, astfel, protejindu-ne de raceli si virozele sezoniere stimuland, astfel, producerea de leucocite (globulele albe din sange);
  3. Stimuleaza digestia, acest lucru se datoreaza, in general, fibrelor insolubile, care accelereaza tranzitul intestinal. Totodata, contin pectina (fibra solubila), care imbunatateste considerabil sanatatea tractului intestinal;
  4. Contin multa glucoza, de aceea, sunt o gustare ideala intre mese, mai ales, cand tineti o cura de slabire sau post si mai tot timpul cautati sa rontaiti ceva;
  5. Au efect antiinflamator si antiseptic,de aceea, sunt recomandate in cazul racelilor, virozelor sezoniere, infectiilor si a durerilor in gat;
  6. Normalizeaza tensiunea arteriala,prin accea, reducand considerabil riscul aparitiei unui AVC sau infarct, totodata, inbunatatesc functionarea sistemului cardio-vascular.
  7. Au efect sedativ si calmant,de accea sunt recomandate de a se consuma in cazul persoanelor suferinde de depresie si stari de anxietate;
  8. Previn aparitia unor tipuiri de cancer, precum: cel pulmonar, de colon si cel stomac, deoarece stimuleaza producerea de leucocite, care lupta cu celulele cancerigene din organism; 
  9. Reduc semnificativ riscul aparitiei unui accident vascular cerebral,datorita antioxidantilor prezenti in pere;
  10. Au efect laxativ,acest lucru datorindu-se conținutului ridicat de fibre naturale (cca 25 % DRZ) în comparație cu alte fructe, de aceea, este recomandat sa se consume pere in cazul constipatiei;
  11. Previn aparitia osteoporozei, reumatismului, artritei, datorita borului din compozitia sa, care nu face, dacat sa ajute la fixarea calciului in oase;
  12. Reduc nivelul colesterolului rau din sange, ferindu-ne, astfel, de riscul producerii unui atac cerebral;
  13. Au un efect detoxifiant,datorită fibrelor naturale, pe care le conțin si, care este recomandat sa le consumăm cat mai des posibil;
  14. Datorita continutului ridicat de acid folic este recomandat consumul de pere femeilor insarcinate, care vor purta sarcina mai usor, totodata inlaturand riscul pierderii sarcinii;
  15. Au impact pozitiv asupra vederii, datorita continutului ridicat al vitaminei A;
  16. Sunt fructe hipoalergenice
Artico Perele intaresc imunitatea
perele-intaresc-imunitatea.jpg

Intrebuintari

Apreciate pentru aroma, gust, dar si, proprietati, perele, sunt utilizate pe larg in gastronomie din intrega lume, la prepararea dulceturilor, gemurilor, tuicii, compoturilor, placintelor, dar si, in industira cosmetica.

Se pot consuma in stare cruda, ca atare sau sub foarma de sucuri, smoothie, dar si fierte: in compoturi, gemuri si marmelade, inabusite in vin, in prajituri, la prepararea diverselor sosuri, pentru carne etc.;

Se recomanda a se consuma cu tot cu coaja, deoarece contin multe vitamine, minarale, zaharuri si fibre naturale, care ne aduc numai si numai beneficii organsmului nostru.

Ca sunt consumate in stare cruda, uscate (deshidratate), sub forma de gem sau dulceata, compoturi, sosuri, chatney, prajituri sau alte deserturi etc, parfumatele pere, nu trebuie sa lipseasca din dieta noastra, care trebuie sa fie cat mai echilibrata.

Contraindicatii

  • Nu sunt recomandate pesoanelor, care sufera de diabet zaharat, deoarece sun foarte dulci, deci au un continut ridicat de zahar.

!!! Daca v-a placut articolul de astazi – Perele, intaresc imunitatea si normalizeaza tensiunea arteriala -, dati-ne un Share/Like. Multumim! Totodata, va recomandam sa vedeti si articolul nostru – Kaki, fructul divin.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Lasă un răspuns