Varza rosie, imunostimulentul toamnei

Varza rosie, imunostimulentul toamnei din Categoria Articole utile. Ce ar trebui sa stiii despre Varza rosie si importanta acesteia in alimentatia de zi cu zi.
Varza rosie sau Brassica oleracea L sau crucifere. face parte din aceeasi familie cu varza alba, broccoli, conopida si varza de Bruxelles, insa contine mai multe vitamine si minerale, in comparatie cu sora sa, varza alba.
Culoarea rosie-violet este data de pigmentul natural denumit resveratrol, care este folosit frecvent pentru colorarea iaurturilor, gumei de mestecat, bauturilor si a dulciurilor.
Cunoscuta, alaturi de varza alba, inca din Epoca de Piatra, varza rosie, a fost folosita pe larg atat in Gastronomie, cat si in medicina naturista.
In Europa a fost adusa abia in sec. al XVII-lea, fiind apreciata pentru gustul dulceag, proprietatile terapeutice, dar si pentru faptul ca, putea fi pastrata pe timpul iernii.
Bogata in vitamine A, B1, B2, B6, B9, C, E si K; minerale calciu, fier, magneziu, mangan, potasiu, sulf, fibre naturale, antioxidanti, zaharuri naturale, fitoncide, proteine, fermenti naturali, carbohidrati, varza rosie, este pe larg folosita in gastronomia din intreaga lume, dar si in medicina naturista.
Contine cu pana la 50% mai multa vitamina C (57 mg/100 gr), decat varza alba si citricile, de aceea, este recomandat a se consuma cat mai multa varza rosie pe timpul iernii.
Continutul de vitamina A (beta-carotenul) este de 4 ori mai mare decat cel din varza alaba, de aceea, se recomanda consumul de varza alba copiilor si a persoaneler varstnice, pentru intarirea vederii. Saraca in calorii – 32 mg/100 gr -, gustoasa si satioasa, varza rosie este recomandata persoanelor care sunt la dieta sau tin o cura de slabire, deoarece reuseste sa tina foamea in frau, dand aceea stare de satietate.
La fel, ca si surorile sale are o multitudine de intrebuintari  in gastronomie, foarte versatila in ceea ce priveste consumul, poate fi consumata atat in stare cruda, cat si murata, sau gatita sub diverse forme dand nastere unor noi preparate, texturi si  gusturi: supe, borsuri, sosuri, placinte, pateuri, orez, ca si garnitura la anumite preparate

Proprietati terapeutice

  • este un adevarat medicament imunostimulator natural. Intareste sitemul imunitar, ferindu-ne, astfel, de raceli si de virozele sezoniere;
  • are puternice efecte deuretice si laxative datorita componentelor din compozitie, precum: fibre naturae, potasiu, sulf; 
  • previne aparitia sindromului Alzheimer;
  • lupta si previne aparitia cancerului gastric, de colon si a cancerului de san etc., de aceea, este recomandat sa consumam cat mai multe legume din familia cruciferelor (le-am mentionat mai sus!!!);
  • previne si ne fereste de infectiile urinare;
  • previne inbatranirea celulelor, datorita continutului ridicat de antioxidanti;
  • intareste vederea datorita continutului ridicat de beta-caroten;
  • intareste sistemul osos, de aceea, este recomandata in cazul copiilor/adolescencilor aflati in plin proces de crestere a oaselor;
  • stumuleaza memoria datorita vitaminelor din Grupul B;
  • ne protejaza sistemul cardio-vascular si ne fereste de producerea unui atac de cord, daca consumam in mod regulat varza.
  • este un foarte bun antiinflamator datorita sulforafanului, compus chimic prezent in varza, care reduce inflamatiile prezente in organism, mai ales, cele intestinale. Totodata, frunzele de varza, indiferent, ca sunt de varza alba sau rosie, au proprietatea de a calma durerile musculare si articulare, dar si, extrag puroiul in cazul furunculilor, caz in care se aplica cate o frunza batuta cu ciocanul de bucatarie si se leaga cu un prosop, peste noapte sau, macar, pentru 2-3 h.
Pentru a beneficia pe deplin de proprietatile sale terapeutice este recomandat de a se consuma in stare cruda, sub forma de salate, smoothie impreuna cu alte legume, ori sucuri, sau murata, care, la fel, este plina de vitamine si minerale, menite sa imbogateasca flora si fauna intestinala si urinara.
Salata de varza rosie este delicioasa, hranitoare si revigoranta, si aduce numai beneficii  organismului nostru, asigurand, totodata, necesarul zilnic recomandat de vitamine si minerale, pentru o buna si corecta functionare.
In cazul tusei se recomanda a se administra suc de varza rosie indulcit cu miere de albine, daca nu il puteti bea simplu, cate 1-2 lingura de 3 ori pe zi.
Frunzele de varza sunt folosite, din timpuri stravechi, in cazul plagilor si a furuncurilor, deoarece sunt capabile sa adune si extraga puroiul format, dar si, a durerilor de cap.

Contraidicatii

Din cauza, ca este mai greu digerabila, varza rosie, nu este recomandata persoanelor cu tulburari gastro-intestinale.
Daca v-a placut articolul de astazi, dati-ne un Share! Multumim!

Comentari