Despre spanac, proprietati si beneficii

Despre Spanac, proprietati si beneficii, un articol, din Categoria Articole utile. Afla totul despre Spanac, precum: proprietati, beneficii si contraindicatii.

Spanacul sau Spinacia, este o planta perena comestibila, bianuala, originara din Asia (Persia), in Europa a ajuns, se crede, abia prin sec. al IX-lea prin intermediul maurilor, cultivata pentru frunzele sale fragede si gustoase, care creste mai peste tot: gradini, paduri, marginea drumului.

Exista trei soiuri de spanac: timpuriu, semitimpuriu si tarziu, dar cel mai mult este cultivat este cel timpuriu – primavara-, deoarece se vinde ca painea calda, pentru a ne procura vitaminele si mineralele atat de nesesare dupa finalizarea sezonului rece (toamna-iarna).

Bogat in vitamine A, C, B1, B2, B6, B9, B12, E, K, PP si minerale calciu, fier, fosfor, fluor, mangan,potasiu si sodiu, clorofila, spanacul, este foarte apreciat in intreaga lume, datorita calitatilor sale nutritive de exceptie, mai ales, in tara noastra, unde este cumparat cu kilogramele si pastrat la congelator, pentru a avea intregul an.

Frunzele proaspete de spanac, dar si tijele fragede, sunt folosite la prepararea salatelor, ciorbelor, tocanitelor sau a placintelor de orice fel. Este un aliment, care se preteaza si se combina de minute cu alte legume, atat in stare cruda, cat si, sub forma congelata.

Prezentand o sursa excelenta de fier este recomandat copiilor, tinerilor, femeilor insarcinate, dar si persoanelor in varsta, care de foarte multe ori prezinta o carenta de fier, atat de necesar la buna functionare a creerului, dar si, la intarirea sistemului imunitar.

Pana si copilasii cunosc, cat de sanatos este sa mananci spanac, datorita personajului Popeye Marinarul, care il manca ori de cate ori se simtea sleit de puteti si avea nevoie de energie. Chiar, daca unii bebelusi nu prea vor sa il manance, stramba din nas, atunci mamicile gasesc o cale, pur si simplu, il combina cu alte alimente, pentru a face copilul sa il manance.

Proprietatile spanacului:

  • ajuta la tratarea si prevenirea anemiei (duce la cresterea numarului de eritrocite din sange), asteniei fizice si nervoasa, si a scorbutului datorita continutului ridicat de fier, vitaminele B9, B12, C si saponina ;
  • imbunatateste vederea, datorita vitaminei A;
  • are proprietati depurative, ajutand la detoxifierea organismului, mai ales, dupa terminarea sezonului rece, cand am consumat mancaruri mai grase, cat si, la combaterea starilor de oboseala si nervozitate.
  • saponina, stimuleaza si imbunatateste considerabil sistemul digestiv;
  • clorofila ajuta la alimentarea creerului cu oxiden;
  • regleaza tensiunea arteriala si stimuleaza activitatea inimii;
  • vitamina K in combinatie cu fosforul si zincul previne aparitia osteoporozei;
  • magneziul din compozitia spanacului previne aparitia unor forme de cancer, precum cel de san si de colon;
  • ne fereste de diabetul zaharos.

Intrebuintarea spanacului

Spanacul, cum am mentionat mai sus, poate fi folosit atat in stare proaspata (frunzele), cat si congelat la prepararea diverselor retete de mancare, precum: sosul de spanac cu ou, ciorba, mancare/tocanite, orez, quiche, placinte, smootie etc.

Pentru nimeni nu este un secret, faptul ca, prin gatire spanacul, dar si, orice alt aliment, isi pierde o buna parte din vitamine si minerale, de aceea, este recomandat sa fie consumat in forma cruda, in salate, smootie, alaturi de alte legume in stare cruda.

Contraindicatii

Ca si oricare lat aliment si sanacul are unele contraindicatii, precum: in cazul persoanelor cu afectiuni reumtice, hepatice sau gastrice. In cazul acestor categorii de persoane se recomanda consumul moderat de spanac.

Daca v-a placut articolul de azi, dati-ne un Share. Multumim!

Please follow and like us:
error0
fb-share-icon0
Tweet 20
fb-share-icon20
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)